Röntgenler ağız içi hastalıklarının özellikle diş ve çene kemiği gibi sert doku ile ilgili olanların teşhisinde en büyük yardımcıdır. Ağız içinin muayenesi ve röntgenler aracılığı ile detaylı olarak incelenmesi sonrasında teşhis konulması işlemleri gerçekleştirilir.

karsiyakadisrontgen

OPG / Panoramik Röntgen

Radyoloji

Ağız içi görüntüleme sistemleri ile özellikle sert dokulara sahip olan çene kemiği ve diş rahatsızlıklarının teşhis ve tedavilerini kolaylaştırmakta ve hekimlere yardımcı olmaktadır.

Diş filmlerinin de en çok kullanılan iki tipi; periapikal (2-3 dişi gösteren, küçük) ve panoramik (tüm alt ve üst dişleri ve çene kemiklerinin tamamını gösteren, büyük) röntgenlerdir. Kliniğimizde panoramik röntgen hizmeti de verilmektedir.Hastalarımıza röntgenleri anında dijital olarak CD içerisinde verilmekte veya isteyen hastalarımıza elektronik posta olarak gönderilmektedir. Panoramik röntgen ile dişlerin tamamının görüntülenmesi sağlanır. Dişler ile çevre dokularla beraber tüm üst-alt çene ve çene eklemlerinin incelenmesi sağlanır. İmplantlar, gömülü dişler, küçük kistler..v.b. işlemlerin uygulanabilmesi amacıyla kullanılan bir görüntüleme işlemidir.Ağız içi rahatsızlıklarının nedeninin tespit edilmesinin yanı sıra ileride ortaya çıkabilecek hastalıklar için de ön teşhis işlemleri gerçekleştirilir. Erken teşhis ile koruyu ve önleyici tedaviler ile sorunların en aza indirgenmesi amaçlanır.

Panoramik Röntgen

Panoramik röntgen ile dişlerin tamamının görüntülenmesi sağlanır. Röntgende filmi ağzın dışına yerleştirilerek Çekim gerçekleşir ve dişler ile Çevre dokularla beraber tüm üst-alt Çene ve Çene eklemlerinin incelenmesi sağlanır. İmplantlar, gömülü dişler, küçük kistler..v.b. işlemlerin uygulanabilmesi amacıyla kullanılan bir görüntüleme işlemidir.

20lik dis cekimi karsiyaka

Periapikal Röntgen

Periapikal Röntgen ile panoramik röntgenlerde teşhis edilen, sileri ve detaylı görüntüleme gerektiren ağız içi rahatsızlıkları için kullanılan görüntüleme yöntemidir. Birbirine yakın olan dişler ve bu dişlerin kemik dokularının görüntülendiği ağı içi görüntüleme sistemidir.